U okviru projekta “Razvoj kulture nenasilja kroz program vršnjačke podrške”, kojeg podržava Ministarstvo obrazovanja, nauke, mladih, kulture i sporta SBK/KSB (broj: 04-14-962/2024-49), u prostorijama Druge osnovne škole Bugojno realiziran je okrugli stol pod nazivom: „Razvoj i jačanje programa vršnjačke podrške u školskom okruženju.” Ovaj događaj predstavlja dio šire inicijative za razvoj kulture nenasilja i kvalitetnih vršnjačkih odnosa u osnovnim i srednjim školama.
Voditelj okruglog stola, prof. pedagogije Saudin Beganović, u uvodnom dijelu istakao je važnost razvoja osnaženih mreža vršnjačke podrške u prevenciji nasilja, poticanju socijalne uključenosti te izgradnji pozitivne školske klime. Kroz teorijski okvir je predstavljen koncept vršnjačke podrške kao oblik neformalne pomoći među učenicima, koji ima temelje u uzajamnom povjerenju, razumijevanju i empatiji. U nastavku, putem PowerPoint prezentacije, prikazani su uspješni primjeri implementacije modela vršnjačke podrške u školama SBK/KSB-a, uključujući edukaciju učenika za pružanje vršnjačke podrške te različite aktivnosti u školi koje imaju za cilj razvoj kulture nenasilja i afirmaciju pozitivnih vrijednosti.
Poseban akcenat stavljen je na predstavljanje knjige „Peer support: vršnjačka podrška u školskom okruženju“, autora Saudina Beganovića. Knjiga nudi konkretne smjernice za organizaciju, implementaciju i evaluaciju programa vršnjačke podrške, te je namijenjena učenicima, nastavnicima, školskim pedagozima, psiholozima, socijalnim radnicima, edukatorima i volonterima. Recenziju priručnika uradila je prof. dr. Tatjana Marić sa Univerziteta u Banjoj Luci i dr. sc. Sanela Popović, savjetnica-vanjska saradnica JU Zavod za odgoj i obrazovanje ZHK i HBK.
U drugom dijelu okruglog stola uslijedila je otvorena diskusija sa predstavnicima institucija i NVO-a. Učesnici su naglasili važnost institucionalne podrške za održivost programa vršnjačke podrške, potrebu za kontinuiranom edukacijom učenika pomagača, te uključivanje stručnih saradnika u planiranje aktivnosti. Također je istaknuto da se uloga nastavnika i stručnih saradnika mora dodatno osnažiti kroz edukacije o facilitaciji vršnjačke podrške, dok su roditelji pozvani na aktivnije uključivanje u razvoj kulture nenasilja, kako u porodičnom tako i školskom okruženju.
Učesnicima okruglog stola su podijeljeni promotivni i edukativni materijali, a zaključci i preporuke sa okruglog stola bit će dostavljeni resornom ministarstvu radi daljnjeg planiranja aktivnosti po ovom pitanju.
Izvor: Travnik.ba