Počela je primjena Pravilnika o zabrani pušenja u svim zatvorenim objektima u Federaciji Bosne i Hercegovine, ali inspektori neće odmah početi sa pisanjem kazni.

Naime, oni će do juna 2025. godine obilaziti sve ove objekte i kazne će pisati, na primjer, zaposlenicima bolničkih ustanova koji ne poštuju ova pravila.

Međutim, za one koji spadaju u “izuzeća”, inspektori će pregledati objekte, davati savjete kako da se prilagode te će se im se kazne pisati tek od juna naredne godine ukoliko se protive Pravilniku.

U ova izuzeća spadaju:

  • ugostiteljski objekti poput kafića
  • ugostiteljski smještajni objekti poput hotela, motela.
  • aerodromi
  • prostorije za pušenje u službama i odjelima za zaštitu mentalnog zdravlja
  • u ustanovama za psihosocijalnu rehabilitaciju osoba s duševnim smetnjama
  • u ustanovama za palijativnu njegu i starijih osoba
  • ustanovama namijenjenim za izdržavanje kazni (zatvori)
  • kafići, ugostiteljski objekti…

Napomenimo da je zabranjeno pušenje u objektima koji služe hranu i oni se ne mogu opredijeliti drugačije.

Za one koji prekrše zakon predviđene su kazne od 2.000 KM do 5.000 KM za pravna lica, od 300 KM do 1.000 KM za odgovorna lica te od 500 KM do 1.500 KM za vlasnike i korisnike prostora gdje je pušenje zabranjeno. Kazna za fizička lica je 100 KM.

Ministarstvo zdravstva FBiH je odgovorilo i na neka od glavnih pitanja koja mnoge zanimaju i koje ćemo priložiti u nastavku.

Da li će se vlasnici objekata moći opredijeliti da li će ugostiteljski objekat u cjelini biti ”pušački” ili ”nepušački”?

Pravilnikom je regulirana i ova opcija, ali samo za ugostiteljske objekte površine do 50 kvadratnih metara i u kojima se isključivo poslužuje piće.

Vlasnik ili druga odgovorna osoba ugostiteljskog objekta (površine do 50 kvadratnih metara) moći će cijeli uslužni prostor odrediti prostorom za pušenje, o čemu u tom prostoru mora biti istaknuta oznaka o dozvoli pušenja, uz ispunjavanje i ostalih uvjeta iz Pravilnika koji se odnose na uvjete ventilacije.

Da li je moguće napraviti poseban prostor za pušenje u ugostiteljskom objektu koji se nalazi unutar tržnog centra?

Vlasnici svih onih ugostiteljskih objekata koji budu ispunjavali uvjete propisane Pravilnikom, moći će osigurati poseban prostor za pušenje i u ugostiteljskim objektima koji se nalaze u sklopu tržnih centara. Posebnu pažnju treba, dakako, posvetiti i ispunjavanju uvjeta iz Pravilnika o tehničkim svojstvima sustava ventilacije, djelomične klimatizacije i klimatizacije u građevinama, kao i uvjetima propisanim u privitcima A i B.

Kako prijavljivati nepoštivanje zakona nadležnim inspekcijama, pogotovo u večernjim satima s obzirom na manjak kadra u inspekcijama?

Na rad nadležnih inspekcija Federalne i kantonalne uprave za inspekcijske poslove glede vođenja inspekcijskog nadzora, shodno se primjenjuju odredbe propisa o inspekcijama u Federaciji i propisa o upravnom postupku (čl. 34). Nadležne inspekcijske uprave jedine su ovlašćene da donesu odluku o načinu organiziranja svog rada glede praćenja primjene Zakona i propisa donesenih na temelju Zakona.

Koja inspekcija je stvarno nadležna da vrši inspekcijski nadzor za pružanje usluge – upotreba duhana za vodenu lulu te na osnovu kojih materijalno-pravnih propisa se vrši inspekcijski nadzor i nalažu mjere o otklanjanju navedenih nedostataka?

Članak 2. Zakona definira sve duhanske i ostale proizvode za pušenje, a na koje se primjenjuju odredbe Zakona, te je istim obuhvaćena i vodena lula, koja podrazumijeva nargilu, hookah i šišu, kao naprava za pušenje kod koje dim prolazi kroz posudu s vodom i hladi se prije udisanja kroz savitljivo crijevo. S tim u svezi, posebno napominjemo da je pojam ‘duhan za vodenu lulu” – duhanski proizvod koji se može upotrebljavati putem vodene lule i smatra se duhanskim proizvodom za pušenje. Navedena definicija usklađena je s odredbama Direktive 2014/40/EU Europskog Parlamenta i Vijeća od 3. travnja 2014. godine o usklađivanju zakona i drugih propisa država članica o proizvodnji, predstavljanju i prodaji duhanskih i srodnih proizvoda i o stavljanju izvan snage Direktive 2001/37/EZ.

Nadzor nad primjenom Zakona obavljaju Federalna uprava za inspekcijske poslove putem nadležnih federalnih inspektora i kantonalni organi za inspekcijske poslove, putem nadležnih kantonalnih inspektora. Kantonalni sanitarni inspektor je nadležan da zabrani uporabu duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje u zatvorenim javnim prostorima, da zabrani određivanje posebne prostorije za pušenje suprotno Zakonu i propisima donesenim na temelju Zakona. U slučaju da osoba ne ispoštuje zabranu pušenja i nakon što vlasnik, odnosno korisnik prostora ili mjesta u kojem je pušenje zabranjeno postupi po ovlaštenju, vlasnik odnosno korisnik prostora ili mjesta u kojem je pušenje zabranjeno dužan je kontaktirati nadležni organ, tj. kantonalnog sanitarnog inspektora. Dakle, kantonalni sanitarni inspektor je nadležan za provedbu čl. 5., 6., 7. st. (1), (2) i (3), dok su nadležnosti zdravstvene, tržišne i inspekcije rada nadalje definirane čl. 8.-25. Zakona. Također, zakonom su detaljno utvrđene sve mjere koje poduzimaju nadležne inspekcije, kao i izricanje kaznenih odredbi.

Izvor: Klix.ba

Komentari